غرفه سازی | غرفه سازی نمایشگاهی

گروه ارشد طراحی و نمایشگاهی اکسپوآرت -خدمات غرفه سازی نمایشگاهی در ایران و کشورهای اروپایی ، ترکیه ، دوبی ،عراق

غرفه سازی | غرفه سازی نمایشگاهی

گروه ارشد طراحی و نمایشگاهی اکسپوآرت -خدمات غرفه سازی نمایشگاهی در ایران و کشورهای اروپایی ، ترکیه ، دوبی ،عراق

غرفه سازی | غرفه سازی نمایشگاهی

یکی از مهمترین فعالیت ای هر بنگاه اقتصادی ترویج فروش یا sales promotion میباشد.درهمین رابطه شرکتها با حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی به این امر خطیر می پردازد. بدیهی است حضور قوی و توانمند در نمایشگاهها ضمن ایجاد تصویری مثبت در اذهان بازدید کنندگان موجب ارتقای سطح فروش می گردد. به همین منظور شرکتها با غرفه سازی و ایجاد فضای بصری شکیل در نمایشگاهها سعی در مطرح نمودن خود در فرمتی کاملا جذاب می نماید. در همین راستا گروه اکسپوآرت با بهره گیری از متخصصین خود در امور معماری و طراحی صنعتی و غرفه سازی خدمات حرفه ای خویش را ارایه می نماید.

۴۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

منبع : غرفه سازی



این چند نکته را فراموش نکنید



غرفه سازی در یک نمایشگاه ، یکی از مهم‌ترین راهکارهای موفقیت در کسب وکار است. گروه ارشد اکسپوآرت در گزارش‌های روزانه هزار و یک راهکار نمایشگاهی برای مخاطبان خود دارد. راهکارهایی که البته به تایید بزرگترین تاجران و کارشناسان جهان رسیده است . تا امروز شاید بیش از 50 نکته مختلف را بیان کرده‌ایم و در اخبار امروز نیز چند راه‌حل برای به‌دست آوردن بهترین نتایج از نمایشگاه‌ها در هر زمینه‌ای را مطرح خواهیم کرد. 

1. به هیچ عنوان از چانه زدن و بحث در زمینه هزینه‌های برگزاری یک نمایشگاه از اجاره غرفه تا ساخت و طراحی و اجاره وسایل نترسید. بسیاری از مواقع می‌توانید با پیگیر بودن و قیمت گرفتن از چند موسسه مختلف بهترین و ارزان‌ترین گزینه را برای حضور در یک نمایشگاه پیدا کرده و هزینه‌های کمتری را متحمل شوید. 
2. به هیچ عنوان بدون برنامه‌ریزی وارد نمایشگاه نشوید. برای حضوری موفق و بدون مشکل باید برای همه ساعات حضور در غرفه برنامه داشته باشید. هیچ چیز را به آخرین لحظه نیندازید و به طور حتم چند نفر را مسئول کنترل وسایل درون غرفه کنید. برای مثال یک نفر باید مسئول خرید باشد تا در زمان پذیرایی از مهمان‌ها مشکلی به وجود نیاید. 
3. به هیچ عنوان سرتان را با زیبایی‌های نمایشگاه گرم نکنید. همانطور که شما ترفندهایی را برای جذب مخاطب به کار برده‌اید دیگر غرفه‌داران نیز از همان ترفندها برای جلب توجه شما استفاده می‌کنند به همین دلیل به خاطر داشته باشید که نمایشگاه برای توسعه کسب و کار است و هر لحظه آن می‌تواند یک قرارداد تجاری مهم باشد و باید براساس برنامه از پیش تعیین شده به مذاکرات کاری خود بپردازید. 
4. به هیچ عنوان تشویق و قدردانی از افرادی که در غرفه نمایشگاهی بودند را فراموش نکنید. هر رویداد بهترین فرصت برای به‌دست آوردن یک تیم همدل و قدرتمند است که با تشویق‌های پس از نمایشگاه انگیزه آنها نیز برای ادامه کار بیشتر می‌شود. وقتی کارمندان متوجه می‌شوند حضورشان در غرفه باعث ایجاد ارزش افزوده شده با انگیزه بالاتری به کار خود ادامه می‌دهند و می‌توان روی آنها برای نمایشگاه‌های بعدی حساب ویژه‌ای باز کرد. 


راه‌حل کاهش خستگی غرفه‌داران


ساعت کاری بیشتر نمایشگاه‌ها از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر است و در این فاصله ۹ ساعته غرفه‌داران باید در حال پاسخگویی به مخاطبان خود باشند و این یعنی خستگی مفرط برای نیرویی که درون غرفه ایستاده است.

براساس قوانینی که در گذشته به شما ارائه کرده‌ایم نشستن، استراحت کردن یا غذا خوردن در غرفه از جمله کارهای ممنوعه است و باعث می‌شود مخاطبان از غرفه شما دور شوند و در کنار شما احساس راحتی نداشته باشند، به همین دلیل باید تمام مدت آماده پاسخگویی باشید.

گروه ارشد اکسپوآرت امروز راهکارهایی را به همراه آورده که می‌تواند تا حدی در کاهش خستگی موثر باشد. 


پیش از هرچیز باید خودتان برای راحت بودن در غرفه تلاش کنید. پوشیدن لباس و کفش‌های راحت مهم‌ترین اصلی است که باید در هنگام برگزاری نمایشگاه‌ها رعایت کنید. اگر شرکت برای شما لباس فرم در نظر گرفته، حداقل از کفش‌های طبی استفاده کنید تا در صورت ایستادن برای مدت طولانی به پای شما فشاری وارد نشود.


در هنگام طراحی و ساخت غرفه‌ها دقت داشته باشید که راحتی افراد در نظر گرفته شود. به تازگی از کفپوش‌های پارکتی برای ساخت غرفه استفاده می‌شود که تاثیر مثبتی در راحتی افرادی دارد که باید ساعت‌ها در غرفه بایستند. اگر غرفه‌های شما پیش‌ساخته نیست باید روی موکت و کف سالن که اغلب موزاییک است بایستید که خود می‌تواند باعث به وجود آمدن خستگی شود. 


نکته دیگری که باید در غرفه سازی به آن توجه شود رنگ‌بندی است. گاهی رنگ‌های استفاده شده در نورپردازی غرفه می‌تواند روی خستگی افراد تاثیر مستقیم داشته باشد. کارشناسان بر این اعتقادند که استفاده از نورهای آفتابی به مقدار زیاد می‌تواند باعث ایجاد حالت سستی در افراد شود. بهتر است از ترکیب نورهای آفتابی و مهتابی به میزان مساوی در غرفه‌ها استفاده شود. 


به‌طور معمول در طول روز چند وقت استراحت برای کارمندان اختصاص داده می‌شود. در این زمان‌ها می‌توانید چند حرکت کششی ساده را در فضای باز نمایشگاه و دور از غرفه‌ها انجام دهید تا خستگی شما به سرعت رفع شود. پس از عزیمت به خانه نیز این حرکات را تکرار کنید تا برای برنامه‌های روز آینده آماده باشید. در صورت رعایت نکردن موارد یاد شده خستگی نمایشگاه می‌تواند تا چند روز در بدن شما باقی مانده و کارآیی شما را پایین بیاورد.

منبع : صمت

غرفه سازی و افزایش فروش در نمایشگاه عرضه مستقیم




نمایشگاه‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند که یکی از آنها نمایشگاه عرضه مستقیم نام دارد. در این نمایشگاه‌ها مکان غرفه سازی را اگر به خوبی رعایت کنید می‌تواند به راحتی اجناس و کالاهای تولیدی خود را به مشتریان بفروشد و درآمدی از این راه کسب کند.

این رویدادها اغلب با استقبال عمومی همراه هستند و یکی از بارزترین نمونه‌های آن را می‌توان نمایشگاه کتاب تهران نامید که هرسال برگزار می‌شود و میلیاردها تومان گردش مالی دارد. اگر قصد شرکت در یک رویداد عرضه مستقیم را دارید باید به فروش نهایی خود نیز فکر کنید تا حضور در نمایشگاه تنها یک اتفاق بد و تلخ نباشد.

گروه ارشد اکسپوآرت امروز راهکارهای افزایش فروش را برای شما آماده کرده است. مهم‌ترین نکته در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم مکان غرفهاست. شاید در رویدادهای تخصصی که مخاطبان برای بازدید به همه جای سالن‌ها سرک می‌کشند، غرفه‌ای در انتهای یک سالن نیز خوب باشد اما نمایشگاه‌های عرضه مستقیم ارتباط تنگاتنگی با مکان غرفه شما دارد. به‌طور معمول افرادی که از غرفه‌های ابتدایی خرید می‌کنند به دلیل سنگینی بار از بازدید باقی غرفه‌های نمایشگاه صرف‌نظر می‌کنند و در عمل غرفه‌های انتهایی سودی نمی‌برند. پس غرفه خود را هر چه بیشتر نزدیک درهای ورودی بگیرید.

طراحی غرفه همیشه در دستور اولیه کار قرار دارد اما این بار باید براساس نیازهای مشتریان تنظیم شده باشد. در نمایشگاهی مانند عرضه مستقیم صنایع دستی چیدن وسایل چندمیلیونی روی میز می‌تواند جلب توجه کند اما در فروش شما تاثیری ندارد پس بهتر است وسایلی که با قیمت پایین، بیشترین میزان فروش را دارند در دید عموم قرار گیرند. غرفه‌داران حرفه‌ای را که سابقه خوبی در فروشندگی دارند برای خود انتخاب کنید. این افراد می‌توانند با چند دقیقه صحبت کردن با مشتریان متوجه نیازهای آنها شده و بهترین کالا را به آنها بفروشند. دقت داشته باشید که جدای از فروشنده آراسته، تضمین خدمات و کالا هم می‌تواند یک قوت قلب را در خریدار به وجود آورد. تبلیغات را در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم فراموش نکنید. در این نوع تبلیغات شما فردی را به‌عنوان مسئول پخش تراکت‌های تبلیغاتی در مقابل درهای ورودی نمایشگاه قرار می‌دهید تا با شعارهای هوس انگیز و همچنین تبلیغ تولیداتی که در اختیار دارید مخاطبان را به سمت غرفه شما بکشاند. استفاده از بنرهای تبلیغاتی درصد پایینی از مخاطبان را به خود جلب می‌کند. همچنین برای جذب مخاطب بیشتر می‌توانید جوایزی را در نظر بگیرید تا به این روش فروش خود را افزایش دهید. 



افراد موثر در غرفه نمایشگاهی


زمانی که صحبت از غرفه‌داران و غرفه سازی می‌شود نخستین گزینه برای حضور اعضای اصلی شرکت هستند که با زیر و بم بخش خود آشنایی دارند و می‌توانند به راحتی مخاطبان را راهنمایی کنند. گروه ارشد اکسپوآرت فهرست افرادی که بهتر است در غرفه حضور داشته باشند و وظایف آنها را برای شما آماده کرده است. 


نخستین فردی که حضورش بسیار مهم است نماینده اصلی شرکت است که باید یکی از اعضای هیات مدیره باشد و به طور معمول در جلسات مختلف شرکت حضور دارد و تمامی چالش‌های پیش رو و اهداف اصلی شرکت را می‌داند. این فرد می‌تواند به صورت چرخشی از میان اعضای هیات مدیره انتخاب شود و حتی رییس هیات مدیره به شخصه در نمایشگاه حضور داشته باشد. حضور این افراد به دلیل قدرت در امضای قرارداد و توانایی تصمیم‌گیری برای شرکت اهمیت بالایی دارد.

 


مسئول غرفه را می‌توان قدرتمندترین فرد هر غرفه معرفی کرد چرا که تمامی کارهای هماهنگی، امضا، اجاره وسایل،غرفه سازی یا حتی تخریب و تخلیه وسایل بعد از اتمام نمایشگاه به عهده وی است و اگر کوچکترین خلل در کار ایجاد شود او مسئول خواهد بود.

این فرد می‌تواند معاون اول شرکت باشد که هم قدرت پاسخگویی خوبی دارد و هم از قابلیت‌های مدیریتی برخوردار است.

یک یا ۲ نفر از کارمندان فنی می‌توانند در بخش راهنمایی و پاسخگویی به مشتریان کمک شایانی کنند و اگر مشکلات فنی خاصی در غرفه ایجاد شد آنها باید دست به کار شوند.

در کنار کارکنان فنی حضور کارشناسان بخش‌های مختلف شرکت نیز می‌تواند در موفقیت هر چه بیشتر نمایشگاه موثر باشد. برای مثال کارشناسان روابط عمومی شیوه کنترل مخاطبان و برخورد صحیح را به خوبی می‌دانند یا کارشناس صادرات و فروش می‌تواند سوالات تخصصی و حساس این بخش را به خوبی پاسخ دهد.

در انتهای معرفی اعضای خدمه و تدارکات حضور دارند که با مخاطبان به طور مستقیم در ارتباط نیستند اما اهمیت کار آنها کمتر از مسئول غرفه هم نیست. اعضای خدمه باید در نظر داشته باشند که غرفه نمایشگاهی همیشه باید در تمیزترین حالت خود باشد. علاوه‌بر این خدمه هر لحظه باید آماده پذیرایی از مهمانان باشند چراکه حضور مهمان ناخوانده و ناگهانی از جمله ویژگی‌های یک نمایشگاه است. نوع پذیرایی و ادب این افراد نیز می‌تواند در جلب نظر مخاطبان تاثیرگذار باشد.


چگونه یک غرفه دار حرفه ای باشیم؟



شرکت‌های بزرگ غیر از دراختیار داشتن غرفه‌ سازی مناسب با ابعادی ایده‌آل از غرفه‌داران حرفه‌ای نیز استفاده می‌کنند و همین مورد کسب و کار آنها را رونق می‌دهد.  شاید برای بسیاری از شرکت‌های کوچک و بزرگ ما جالب باشد که بدانند مجموعه‌ای عظیم مانند مایکروسافت یا کارخانه‌های خودروسازی چگونه غرفه‌دار انتخاب می‌کنند. 


ما همیشه دراکسپوآرت گفته‌ایم که نیروهای با سابقه که با چارچوب کاری آشنا هستند، می‌توانند کمک خوبی باشند اما دقت داشته باشید گاهی اوقات نیروهای باسابقه از روابط عمومی پایینی برخوردارند و نمی‌توانند گزینه خوبی باشند به همین دلیل کلاس‌های آموزشی پیش از نمایشگاه می‌تواند به شما در انتخاب بهترین نیرو در کنار غرفه سازی کمک کند. 

 


در کلاس‌های آموزشی باید اطلاعات کافی درباره کالا و نحوه استفاده از آن را به نیروها آموزش دهید تا بتوانند به همه سوالات مخاطبان پاسخ دهند. دوره‌های بازرگانی که می‌تواند نیروهای شما را با اصطلاحات و کلیات روابط بین‌الملل آشنا کند از مهم‌ترین مواردی است که باید در کلاس‌ها مدنظر قرار گیرد.


دوره‌های آداب معاشرت تجاری، روابط عمومی و روانشناسی می‌تواند به نیروهای شما در یافتن مخاطبان حرفه‌ای و برقراری ارتباط درست با مدیران، کارشناسان و خبرنگاران کمک کند. همچنین در روزهای نزدیک به نمایشگاه می‌توانید آخرین تغییرات قوانین نمایشگاهی را بررسی کنید و تمامی قوانین اعم از استفاده درست از وسایل، قوانین عبور و مرور و... را با نیروهای خود در میان بگذارید. 


کلاس‌های آموزشی به‌طور حتم نباید طولانی‌مدت باشند و ممکن است بتوان با ۲ یا ۳ جلسه ۲ ساعته همه موارد یاد شده را به نیروها آموزش داد. دقت داشته باشید پس از اتمام دوره‌های آموزشی باید از تمام نیروهایی که در جلسات حضور داشتند امتحان بگیرید تا افرادی که نمره بالاتری را کسب کردند در غرفه حاضر باشند. با این روش که در میان شرکت‌های معتبر نیز دیده شده، شما می‌توانید غرفه‌دارانی بی‌نظیر را برای نمایشگاه انتخاب کنید.



برنامه ریزی و روزشمار غرفه سازی



زمانی که می‌خواهید در یک نمایشگاه شرکت کنید و در آن به موفقیت‌های تجاری برسید باید با روزشمار غرفه سازی آشنا باشید.

گروه ارشد اکسپوآرت این تقویم مهم را برای مدیرانی که قصد شرکت در یک رویداد را دارند آماده کرده که می‌خوانید. 


۶ تا ۱۲ ماه قبل: در این مدت باید بودجه مورد نیاز حضور در نمایشگاه و غرفه سازی در آن  را مشخص کنید و همچنین با چند تیم متخصص بهترین رویدادها را برای حضور انتخاب کنید. دقت داشته باشید انتخاب درست یک رویداد تجاری عامل نخست موفقیت در آن به‌شمار می‌آید. 


۴ ماه قبل: این مدت به نظر زیاد می‌آید اما باید ۴ ماه قبل از آغاز یک رویداد به فکر غرفه سازی و همچنین دستورالعمل‌هایی باشید که می‌خواهید در رویداد انجام دهید. همچنین اهداف اصلی از حضور در رویداد را شفاف‌سازی کنید تا کارمندان بیشتر با وظایف خود آشنا شوند. در این زمینه از ما میتوانید کمک بگیرید و طراح ها و ایده های جدید را برای غرفه سازی خود در نظر بگیرید


۳ ماه قبل: در این مدت باید با چند نفر از مدیران شرکت جلسه‌ای را ترتیب دهید و برنامه روزانه نمایشگاه خود را منتشر کنید. داشتن برنامه به شما کمک می‌کند تا در مدت برگزاری به تمامی اهداف خود برسید و بازدیدکنندگان نیز دچار سردرگمی نخواهند شد. در این فرصت به دنبال اطلاعات چاپی مانند بنر و برشورها نیز باشید.

 

۶ تا ۸ هفته قبل: در این مدت باید تبلیغات خود را درباره حضور در نمایشگاه آغاز کنید و همچنین به یاد داشته باشید که در این مدت می‌توانید به دنبال اجاره وسایل و تجهیزاتی باشید که ممکن است در نمایشگاه به درد کار شما بخورد. 


۳ تا ۴ هفته قبل: یکی از برهه‌های حساس برای حضور در نمایشگاه‌ها همین دوره است. در این مدت باید با دقت تمامی شرکای تجاری و همچنین افرادی که قصد ارتباط با آنها را دارید به بازدید از رویداد دعوت کنید. همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کارمندانی که قصد دارند در غرفه حضور داشته باشند اجباری است. در این مدت برنامه افراد سرشناسی که قرار است از غرفه شما بازدید کنند را ایجاد کنید. 


یک تا ۲ هفته قبل: وسایل مورد نیاز خود را جمع کنید و دقت داشته باشید که همه پرداخت‌های لازم برای سرویس‌های رفت‌وآمد یا هزینه غرفه انجام شده باشد و همچنین باید برنامه انتقال و چینش وسایل در غرفه را بریزید. 


روز برگزاری نمایشگاه: کارت‌های ورود و خروج کارکنان را دریافت کنید، تمامی وسایلی که در غرفه چیده شده را با فهرست ارسالی خود مطابقت دهید و بار دیگر اهداف را برای کارکنان غرفه شفاف‌سازی کنید.

 



برای انجام هر کاری بایدها و نبایدهای مختلف وجود دارد که با در نظر گرفتن‌شان می‌توانید پیشرفت خود را راحت‌تر کنید.

در زمینه نمایشگاه نیز همیشه بایدها و نبایدهایی وجود دارد که رعایت کردن آنها می‌تواند شکوفایی شما را غرفه سازی نمایشگاهی به همراه داشته باشد. نبایدهای نمایشگاهی بسیار پرشمار هستند اما با دانستن چند نکته کلیدی از آنها می‌توانید به خوبی از پس یک رویداد سخت برآیید به همین دلیل در این مطلب نگاهی کوتاه به چند نباید جدی و مهم در صنعت نمایشگاهی و غرفه سازی خواهیم داشت.


یکی از نبایدهای شرکت در یک رویداد از روی عادت بودن آن است. برخی شرکت‌ها هستند که تنها به قصد شرکت و شاید از روی عادت برای حضور در نمایشگاه ثبت‌نام می‌کنند و هزینه‌های مختلف نیز برای طراحی غرفه و خرید وسیله می‌پردازند اما شرکت در یک رویداد و غرفه سازی در آن هم از روی عادت بدترین کاری است یک شرکت می‌تواند انجام دهد چراکه در این زمان آنها هیچ برنامه‌ریزی برای حضور ندارند و بدترین شکست را خواهند خورد.

قرار دادن کارت‌های ویزیت و بروشورهای تبلیغاتی روی میز یا درون یک ظرف مخصوص که بازدیدکنندگان باید آن را بردارند یکی دیگر از نبایدهای غرفه داری است.

زمانی که شما در یک رویداد شرکت می‌کنید باید تمام‌مدت در خدمت مخاطبان باشید و تقدیم کردن یک کارت کوچک هم می‌تواند تاثیری مثبت در نحوه همکاری یا طرز فکر آنها نسبت به شرکت شما داشته باشد. در نکته قبل به صورت ریز اشاره کردیم که نشستن در نمایشگاه کاری اشتباه است.

غرفه‌داران باید بدانند که شرکت کردن در رویداد تنها برای نشستن و منتظر مخاطب شدن نیست. آنها باید همه افرادی که از در نمایشگاه وارد می‌شوند را یک مشتری واقعی ببینید و برای کسب رضایت و به‌دست آوردن همکاران تجاری بجنگند، به همین دلیل گاهی نیاز است چندین ساعت را ایستاده و در حال قدم زدن میان غرفه‌های مختلف برای یافتن یک شریک یا همکار تجاری گذراند.


حفظ نکردن ارتباطات آن هم پس از اتمام نمایشگاه «نباید» دیگری است که ممکن است بسیاری به آن دچار شوند. در این مقاله غرفه سازی در مورد آن توضیح داده ایم . برخی از شرکت‌ها در نمایشگاه به دنبال شریک تجاری می‌گردند و ممکن است در طول این مدت با ۲۰ شرکت وارد مذاکره شوند اما پس از اتمام رویداد دیگر سراغی از آنها گرفته نمی‌شود که این خود بدترین کار ممکن است.

شرکت‌های حاضر در نمایشگاه بیشترین ظرفیت را برای همکاری دارند و نباید قید کار با آنها را بزنید.

گروه ارشد اکسپوآرت با مشاوره تبلیغاتی در مورد این قبیل راهکارها آماده پاسخگویی به شما عزیزان در مورد سوالات غرفه سازی و تبلیغات آن می باشد.




تجهیزات غرفه سازی را بخریم یا اجاره کنیم؟


امروز روز جهانی صنعت نمایشگاهی است.این روز را به شما خوانندگاه محترم مقالات گروه ارشد اکسپوآرت تبریک عرض مینماییم .  در همه کشورها برگزاری رویدادهای نمایشگاهی را به عنوان صنعتی پویا و تاثیرگذار قلمداد می‌کنند و مدیران ارشد صنعت نمایشگاهی و غرفه سازی به نوعی شریان حیاتی اقتصاد را در دست دارند. 

پیش از برگزاری نمایشگاه بزرگترین دغدغه غرفه‌سازی پر کردن فضایی است که در اختیار دارد، به همین دلیل عده‌ای به سراغ خرید وسایل جدید می‌روند که در برخی مواقع کاری اشتباه است و باعث تحمیل هزینه‌های اضافی می‌شود.

در این مواقع شما می‌توانید از شرکت‌هایی که وسایل نمایشگاه را اجاره می‌دهند درخواست کمک کنید و تا حد امکان هزینه‌های خود را پایین بیاورید اما دقیقا چه زمانی باید به سراغ این‌گونه شرکت‌ها برویم؟ این سوالی است که شاید بسیاری از برگزارکنندگان نیز با آن روبه‌رو باشند اما جوابی برای آن پیدا نمی‌کنند. دقت داشته باشید تصمیم درباره اینکه تجهیزات نمایشگاهی مورد نیاز را بخرید یا آنها را اجاره کنید تصمیم مهمی است که بستگی به برنامه نمایشگاه، استراتژی کلی تجارت یا بودجه شما دارد.

در این مقاله غرفه سازی گروه ارشد اکسپوآرت نگاهی می اندازد به نکات‌ریزی که به شما کمک می‌کند از هزینه تهیه وسایل بکاهید. 

اگر شرکت کوچکی بخواهد در یک نمایشگاه حاضر باشد و غرفه سازی کند بهتر است تا حد امکان از وسایل داخل شرکت استفاده کند تا هزینه اضافی برای اجاره پرداخت نشود. البته در این مواقع ممکن است در داخل شرکت نیز نیاز به چند قلم وسیله ضروری باشد که بهتر است آنها را اجاره کنید. گاهی پول کافی برای خرید تجهیزات نمایشگاهی ندارید اما می‌خواهید غرفه و تجهیزات نمایشگاهی شما پیشرفته باشند. در این وضعیت بهتر است تجهیزات را اجاره کنید. زیرا شرکت اجاره‌دهنده به شما وسایلی را خواهد داد که پیشرفته و منعطف هستند و اجازه خلاقیت را می‌دهند.

 

 

همچنین داشتن وسایل پیشرفته نشان از گستردگی شرکت شماست و مخاطب بهتری را جلب می‌کند. اگر می‌خواهید در یک نمایشگاه بین‌المللی شرکت کنید، اجاره تجهیزات نمایشگاهی باعث می‌شود پول حمل‌ونقل اضافی برای تجهیزات ندهید. به یاد داشته باشید که همیشه هزینه کارگر، حمل‌ونقل، انبار و... برای آن دسته از افرادی که تجهیزات خود را خریداری می‌کنند وجود دارد در حالی که با اجاره وسایل شما همه هزینه‌ها را روی اجاره پرداخت کرده‌اید. اگر در طول سال در دو یا چند نمایشگاه حاضر هستید بهتر است وسایل و تجهیزات مورد نیاز را خریداری کنید. با این‌کار تنها یک بار هزینه خرید وسایل را پرداخت کرده‌اند و دفعات بعد تنها هزینه حمل‌ونقل برای شما باقی می‌ماند که منجر به صرفه‌جویی قابل‌توجهی خواهد شد. 


در نظر داشته باشید که یکی از نقاط قوت غرفه‌ها و تجهیزات نمایشگاهی انعطاف پذیر بودن آنها و قابلیت چند بار استفاده کردن از هر کدام در طرح‌های مختلف است. گاهی اوقات وقتی بودجه و برنامه نمایشگاه خود را برآورد می‌کنید شاید به این نتیجه برسید که خرید تمام تجهیزات به صرفه نیست و یک طرح ترکیبی از خرید و اجاره می‌تواند بیشتر به سود شما باشد.

 

گروه ارشد اکسپوآرت با مشاوره تبلیغاتی در مورد این قبیل راهکارها آماده پاسخگویی به شما عزیزان در مورد سوالات غرفه سازی و تبلیغات آن می باشد.


غرفه سازی شرکت شیر آلات ریمر




طراحی و غرفه سازی  شرکت شیر آلات ریمر  به مساحت 30 متر مربع در نمایشگاه بین المللی ساختمان تهران  توسط گروه ارشد اکسپوآرت انجام پذیرفته است


بازدید از یک نمایشگاه اگر با دید تخصصی و حرفه‌ای همراه باشد می‌تواند به اندازه غرفه سازی در آن موفقیت‌آمیز باشد.

 اگر شما شرکت کوچکی دارید و قصد دارید از هزینه‌های اضافی حضور در نمایشگاه اجتناب کنید بهتر است با بازدیدی حرفه‌ای کار خود را گسترش دهید. اگر چند نکته کوتاه را که امروز گروه ارشد اکسپوآرت برای شما آماده کرده در ذهن داشته باشید به‌طور حتم بازدیدی پربارتر را تجربه خواهید کرد. 


برای بازدیدکننده‌ای که به‌دنبال یافتن یک موقعیت مناسب شغلی و پیدا کردن راهی برای گسترش کارش است خستگی معنا ندارد، پس اصلا به فکر خسته شدن نباشید. تا حد امکان در همایش‌ها و سمینارهای جانبی شرکت کنید چراکه همیشه نکات ارزنده‌ای در این مراسم‌ها ارائه می‌شود و افراد سرشناس و مدیران شرکت‌های مختلف در آن حضور خواهند داشت. 


اگر با کسی ملاقات کرده‌اید از او تقاضا کنید یک جلسه کوچک چند دقیقه‌ای با شما داشته باشد و اگر ممکن است این جلسه در فضایی دور از غرفه مانند فضای باز نمایشگاه باشد. به یاد داشته باشید که مدیران شرکت‌های بزرگ تنها چند دقیقه کوتاه برای شما وقت خواهند داشت و باید در همین مدت کوتاه اثرگذاری لازم را داشته باشید.


در هر نقطه‌ای از نمایشگاه هستید با افراد دیگر صحبت کنید و بحث‌های کاری را پیش بکشید. ممکن است در رستوران و وقت غذا با مدیر شرکتی روبه‌رو شوید که مدت‌ها منتظر ملاقات با او بودید و همین می‌تواند راهی برای پیشرفت شما باشد. به جای آنکه بروشور و کاتالوگ‌های سنگین را با خودتان حمل کنید، چند کارت کوچک در کیف‌تان بگذارید و آن را به غرفه داران بدهید تا یک پل ارتباطی پایدار را با مشتریان خود ایجاد کرده باشید. با این‌کار شما می‌توانید در تماسی تلفنی شرکت خود را معرفی و زمینه‌های همکاری را شرح دهید. 


برای داشتن بازدیدی مفید با خستگی کمتر، از لباس‌های راحت استفاده کنید. بهتر است از کتی استفاده کنید که جیب‌های بزرگ داشته باشد تا بتوانید کارت‌های مختلف را در آن قرار دهید. همیشه ۳ برابر بیشتر از آن چیزی که فکرش را می‌کنید کارت ویزیت با خودتان به نمایشگاه ببرید. اگر شما مدیر شرکت هستید و از نمایشگاهی بازدید می‌کنید بهتر است یکی از معاونان را با خودتان همراه کنید. در اغلب موارد معاونان با تمام امور شرکت در ارتباط هستند و می‌توانند بیشتر به شما کمک کنند، علاوه‌بر این زمانی که با یکی از معاونان خود در رویداد حاضر می‌شوید نشان‌دهنده اهمیتی است که شما برای کار قائل هستید.

گروه ارشد اکسپوآرت با مشاوره تبلیغاتی در مورد این قبیل راهکارها آماده پاسخگویی به شما عزیزان در مورد سوالات غرفه سازی و تبلیغات آن می باشد.


طراحی و غرفه سازی  شرکت دسلدوف آلمان  به مساحت 30 متر مربع در نمایشگاه بین المللی ایران هلت توسط گروه ارشد اکسپوآرت انجام پذیرفته است





رعایت نکات مهم غرفه سازی در نمایشگاه توسط غرفه سازان

برای افرادی که قصد غرفه سازی در نمایشگاه را دارند غیر از جذب مخاطب، یافتن شریک تجاری و موفقیت در کسب و کار، غرفه سازی و تخریب یک غرفه نیز باید اهمیت داشته باشد. فضای نمایشگاهی یک مکان عمومی است که آسیب رساندن به آن می‌تواند به عنوان آسیب به اموال عمومی تلقی شود و همراه با مجازات کیفری باشد،

به همین دلیل باید کمی با مقررات غرفه سازی، تخریب و تخلیه غرفه‌ها آشنا باشید. گروه ارشد اکسپوآرت چند نکته از مهم‌ترین مقررات و قوانینغرفه‌سازی را برای شما آماده کرده که می‌خوانید؛


1.دقت داشته باشید که هنگام نصب دیواره‌های غرفه یا تخلیه آن، از سوی غرفه‌سازان باید کف زمین و زیر دیوارها، پوشش مناسب قرار گیردتا به کف سالن آسیبی نرسد. همچنین استفاده از میخ، چسب، پونز یا مواد مشابه یا مته بدون مجوز ممنوع است. جبران هرگونه خسارتی حتی با داشتن مجوز بر عهده غرفه سازان است و باید به صورت نقدی در پایان نمایشگاه به مدیرسالن تحویل داده شود. 


2.پیشنهاد می‌شود در هنگام طراحی غرفه‌ها از کف‌های کاذب استاندارد برای جلوگیری از آسیب به کف سالن استفاده کنید، با این کفپوش‌ها شکل کلی غرفه شما نیز بهبود خواهد یافت. البته باید دقت داشته باشید که برای نصب پایه‌ها و سازه‌های غرفه خود از سوراخ کردن زمین غرفه و دیوار اطراف آن و همچنین فضای باز نمایشگاه اجتناب کنید. خسارت به زمین و دیوار محوطه نمایشگاه مشمول پرداخت جریمه خواهد بود. 


3.لازم است آماده‌سازی غرفه و چیدمان کالاها و تخلیه اقلام اضافی غرفه‌ها حداقل ۱۲ساعت قبل از آغاز به‌کار نمایشگاه به پایان برسد، در غیراین صورت چنانچه اداره حراست نمایشگاه اقدام به بستن سالن‌ها کند هیچ‌گونه مسئولیتی متوجه برگزارکننده نیست و متاخرین باید به محض اعلام مسئولان حراست، باقیمانده وسایل غرفه‌سازی خود را از سالن تخلیه و به سرعت نسبت به نظافت غرفه خود و اطراف آن و خروج از سالن اقدام کنند. 


4.تخریب غرفه‌های نمایشگاهی باید در زمان مقرر انجام شود و اضافه شدن زمان تخریب می‌تواند شامل جریمه‌های نقدی باشد. همچنین باید تا زمان اعلام‌شده تمام وسایل با هماهنگی حراست و مدیران سالن از نمایشگاه خارج شود تا فضا برای نمایشگاه بعدی آماده باشد. برای تخلیه نمایشگاهی از پیش از نمایشگاه باید هماهنگی‌های لازم را با وسایل حمل‌ونقل و کارگران برای تخلیه بارها انجام دهید تا به زمان کمتری برای خالی کردن نمایشگاه نیاز داشته باشید.

 

گروه ارشد اکسپوآرت با مشاوره تبلیغاتی در مورد این قبیل راهکارها آماده پاسخگویی به شما عزیزان در مورد سوالات غرفه سازی و تبلیغات آن می باشد.



طراحی و غرفه سازی  شرکت  الدورا  به مساحت 95 متر مربع در نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو تهران  توسط گروه ارشد اکسپوآرت انجام پذیرفته است



غرفه سازی



اگر کمی با اصول غرفه‌سازی و جذب مخاطب در طول نمایشگاه آشنا باشید به‌طور حتم می‌دانید که یکی از اصول مهم در جذب مخاطب و غرفه سازیمیزان نور و رنگبندی‌های آن است.

کارشناسان امور نمایشگاه اعتقاد دارند که با کمک نور می‌توان یک غرفه کوچک در بدترین نقطه از نمایشگاه را تبدیل به مکانی جذاب برای مخاطبان کرد به طوری که نظر هر مخاطبی را به خود جلب کند، اما این امر تنها با استفاده از لامپ‌های مناسب قابل انجام است و امروز نگاهی می‌اندازیم به ۴ نوع لامپ مناسب و خوب و بدشان را مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

 


1.لامپ‌های تنگستن یا رشته‌ای: لامپ‌های رشته‌ای روزگاری در هر خانه‌ای دیده می‌شدند اما به دلیل مصرف بالایی که داشتند به مرور جای خود را به لامپ‌های کم مصرف دادند. این نوع لامپ‌ها نور زرد و گرم تولید می‌کنند و رنگ آبی را به خوبی نشان نمی‌دهند. به دلیل ایجاد حرارت بهتر است از این لامپ در کنار مواد قابل اشتعال استفاده نشود. استفاده از این لامپ‌ها درکنار مواد فاسد شدنی، اشیای چوبی و سفالی مناسب نیست. مصرف انرژی آنها بالاست اما قیمت‌شان پایین و به صرفه است. 


2.لامپ‌های فلورسنت: ایجاد نور مهتابی و خنک از جمله مزیت‌های این لامپ است. میزان مصرف انرژی در آنها بسیار پایین است. استفاده از لامپ فلورسنت برای نمایش کالاهایی که سطح ناصاف و منحنی دارند، مناسب است. لامپ‌های کم‌مصرف در حال حاضر تنوع فراوانی دارند و در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود و یکی از پرکارترین لامپ‌ها در امور نمایشگاهی به شمار می‌آید. 


3.لامپ‌های هالوژنی: این لامپ روشنایی مطبوعی همراه با سایه قوی ایجاد می‌کند. اثر محسوسی بر رنگ‌های طبیعی ندارند البته باید از تابش غیرمناسب نور این لامپ‌ها بر کالاها اجتناب کرد. به‌دلیل اینکه به سرعت داغ می‌شوند باید دور از اشیای قابل اشتعال و ظریف و گران قیمت قرار گیرند. مصرف انرژی این نوع از لامپ‌ها بالاست و گفته می‌شود برای نمایش کتاب و پوشاک می‌تواند بسیار موثر باشد. 


4.لامپ‌های ‌«ال‌ای‌دی»: این روزها لامپ‌های ‌«ال‌ای‌دی» بسیار زیاد شده‌اند و در رنگ‌بندی‌های مختلف وجود دارند، به همین دلیل می‌تواند انتخاب خوبی برای افرادی باشد که قصد خاص کردن غرفه خود را دارند. این نوع لامپ‌ها روشنایی مطلوبی دارند و تولید حرارت در آنها بسیار پایین است. 
یکی از نکات منفی این نوع لامپ‌ها قیمت به نسبت بالای آن است که گاهی ممکن است برای شرکت‌ها هزینه اضافی قلمداد شود.

 

گروه ارشد اکسپوآرت با مشاوره تبلیغاتی در مورد این قبیل راهکارها آماده پاسخگویی به شما عزیزان در مورد سوالات غرفه سازی و تبلیغات آن می باشد.


منبع : اکسپوآرت