اگر با راهنماییهای گروه ارشد اکسپوآرت در چند ماه اخیر همراه بوده باشید بهطور حتم به این نکته رسیدهاید که یکی از مهمترین عوامل برای رسیدن به موفقیت در غرفه سازی و نمایشگاه انتخاب بهترین رویداد و بهترین زمان است. اما چه رویدادی میتواند برای شرکت، کارخانه و در مجموع کسبوکار شما خوب باشد؟ این شاید سوالی است که بسیاری از شرکتکنندگان در نمایشگاه هنوز نمیتوانند به آن پاسخ درست و صریح بدهند، به همین دلیل باید با راهکارهای انتخاب یک نمایشگاه و غرفه سازی درست آشنا شوند. با اکسپوآرت امروز همراه باشید.
از مشتریان خود بپرسید؛ نخستین و موثرترین راه برای بهدست آوردن یک
ارزیابی درست از نمایشگاه مفید، صحبت و همفکری با مشتریانی است که در حال
حاضر با آنها در ارتباط هستید. برای مثال با بهترین خریدار و همکار تجاری
خود صحبت کنید و نظر آنها را جویا شوید که درکدام نمایشگاهها شرکت
میکنند.
به احتمال زیاد همکاران یا شرکتهای مشابه آنها نیز در همان رویدادها حضور
دارند و از این روش میتوانید یک رویداد با ظرفیت بالا را برای کسبوکار
خود انتخاب کنید.
هزینهها را در نظر بگیرید؛ هزینههای برگزاری یک رویداد، اصلی مهم برای شرکتها است. هزینه اجاره غرفه و غرفه سازی
در نمایشگاههای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد و حضور در رویدادی بینالمللی
بهطور قطع هزینه بیشتری را نسبت به یک رویداد داخلی دربرخواهد داشت. اگر
بودجه نمایشگاهی شما کمتر است باید میان یک غرفه
کوچک در نمایشگاهی بینالمللی و غرفهای بزرگ در نمایشگاهی داخلی انتخاب
کنید و در اینجا «بحث از مشتری خود بپرسید» میتواند به شما کمک کند.
برای مثال ممکن است حضور یک شرکت تولیدکننده آهن در یک نمایشگاه ساختمانی
داخلی بتواند بیشتر از حضور در یک نمایشگاه فلزات بینالمللی موفق واقع
شود.
جستوجوی مجازی را فراموش نکنید؛ جستوجو در فضای مجازی یک کمک بزرگ به
کسانی است که با نمایشگاههای مختلف آشنا نیستند. این نیاز اساسی تجارت
امروز است.
گاهی مشاهده شده که برخی شرکتها به دلیل نداشتن اطلاعات کافی درباره
رویدادهای مختلف دچار مشکل میشوند. برای راحتتر شدن کار میتوانید به
سایت نمایشگاهی منطقه خود مراجعه کنید و تقویم نمایشگاهی را ورق بزنید. با
استفاده از فضای مجازی دسترسی شما به اطلاعات مخاطبان نیز امکانپذیر میشود
و علایق آنها را درک خواهید کرد.
