غرفه سازی | غرفه سازی نمایشگاهی

گروه ارشد طراحی و نمایشگاهی اکسپوآرت -خدمات غرفه سازی نمایشگاهی در ایران و کشورهای اروپایی ، ترکیه ، دوبی ،عراق

غرفه سازی | غرفه سازی نمایشگاهی

گروه ارشد طراحی و نمایشگاهی اکسپوآرت -خدمات غرفه سازی نمایشگاهی در ایران و کشورهای اروپایی ، ترکیه ، دوبی ،عراق

غرفه سازی | غرفه سازی نمایشگاهی

یکی از مهمترین فعالیت ای هر بنگاه اقتصادی ترویج فروش یا sales promotion میباشد.درهمین رابطه شرکتها با حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی به این امر خطیر می پردازد. بدیهی است حضور قوی و توانمند در نمایشگاهها ضمن ایجاد تصویری مثبت در اذهان بازدید کنندگان موجب ارتقای سطح فروش می گردد. به همین منظور شرکتها با غرفه سازی و ایجاد فضای بصری شکیل در نمایشگاهها سعی در مطرح نمودن خود در فرمتی کاملا جذاب می نماید. در همین راستا گروه اکسپوآرت با بهره گیری از متخصصین خود در امور معماری و طراحی صنعتی و غرفه سازی خدمات حرفه ای خویش را ارایه می نماید.

۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

نقد و بررسی استفاده از رایحه در غرفه نمایشگاهی


در صنعت نمایشگاهی تا این لحظه بررسی پژوهشی و متنی درباره تاثیر رایحه‌ها در جذب مخاطب یا مذاکرات مشاهده نشده است و ما آنرا امروز نقد و بررسی میکنیم با اکسپوآرت و مقاله‌های غرفه سازی همراه باشید

نقد و بررسی استفاده از رایحه در غرفه  نمایشگاهی

حس بویایی از ابتدایی‌ترین و اسرارآمیزترین حواس شش‌گانه انسان است. بوها ابتدا به‌وسیله پیاز بویایی یعنی نقطه‌ای که از داخل بینی آغاز می‌شود و تا انتهای مغز پیش می‌رود، دریافت و پردازش می‌شوند. پیاز بویایی با دو نقطه مغز یعنی «آمیگدالا» و «هیپوکامپوس» که مسئول حافظه ما و هیجانات هستند، پیوندی مستقیم دارد.

ادامه مطلب غرفه سازی در وب سایت گروه ارشد اکسپوآرت




غرفه سازی ارتباطات رهکام ایرانیان

ویژگیهای این غرفه نمایشگاهی

طراحی و غرفه سازی شرکت  ارتباطات رهکام ایرانیان
موقعیت نمایشگاهی :مرکز همایش های صدا و سیما بهمن 95
نوع غرفه : دو بَر
مساحت : 250 متر مربع در دو طبقه
زمان ساخت 48 ساعت
زمان اجرا 24 ساعت بصورت شبانه روزی
طراحی غرفه و اجرا در سال 95
توسط :گروه ارشد اکسپوآرت


غرفه سازی شرکت شبکه نگار

ویژگیهای این غرفه نمایشگاهی

طراحی و غرفه سازی شرکت شبکه نگار 
موقعیت نمایشگاهی :نمایشگاه بین المللی الکامپ 
نوع غرفه : سه بَر یا شبه جزیره 
مساحت : 170 متر مربع در دو طبقه 
زمان ساخت 48 ساعت 
زمان اجرا 24 ساعت بصورت شبانه روزی
طراحی غرفه و اجرا در سال 95
توسط :گروه ارشد اکسپوآرت

ضریب موفقیت غرفه سازی در نمایشگاه به عوامل مختلفی وابسته است که در مقاله امروز اکسپوآرت درباره آن توضیح داده شده است ؛ با ما همراه باشید

در این زمینه ضرورت حضور در نمایشگاه با درک کافی از موقعیت سازمان و شناخت لازم از کارکرد نمایشگاه مطرح می‌شود، پس از آن لازم است اهداف پروژه روشن و سپس برای اجرای این پروژه یک فرآیند سیستمی ترسیم شود که این فرآیند در نگاه کلی شامل ۵ بخش عمده است؛
۱. درک ضرورت و تعیین اهداف حضور
۲. نحوه حضور در نمایشگاه
۳. مدیریت غرفه، پذیرش و جذب مخاطبان و دریافت اطلاعات
۴. جمع‌آوری، آنالیز اطلاعات مخاطبان و پیگیری
۵. ارزیابی ضریب موفقیت غرفه سازی

امسال قرار است نمایشگاه بین‌المللی تهران برای دومین دوره در شهرآفتاب برگزار شود. سایت نمایشگاهی تازه تاسیس پایتخت که فعالیت‌های نمایشگاهی را در سال ۹۵۵ آغاز کرد و پس از کسب تجربه از آزمون و خطاهای برگزاری، اکنون برای فصل تازه‌ای از میزبانی نمایشگاهی آماده می‌شود.

نمایشگاه کتاب بعد از سال‌ها برگزاری در مصلای امام خمینی(ره) به شهرآفتاب منتقل شد و در شرایطی که انتقادهای بسیاری نسبت به این جابه‌جایی وجود داشت، برای ۱۰ روز میزبان مخاطبان از سراسر کشور بود. مشکل حمل‌ونقل عمومی، دوری مسیر، پیش‌بینی نشدن امکانات مورد نیاز برای رویارویی با شرایط بد جوی و محدودیت در فضای برگزاری، ازجمله چالش‌های جدی برگزارکنندگان بود که البته واکنش‌هایی را هم از سوی برخی رسانه‌ها و کارشناسان به دنبال داشت.
سال گذشته در نمایشگاه بین‌المللی کتاب در شهر کتاب ۳هزار و ۲۰۰ ناشر داخلی در یک‌هزار و ۶۶۰ غرفه سازی به ارائه ۱۵۰هزار عنوان کتاب و ۶هزار ناشر خارجی در ۱۳۰ غرفه سازی به ارائه ۱۶هزار عنوان کتاب اقدام کردند. در این شرایط مجموع فروش نمایشگاه کتاب تهران رقمی افزون‌بر ۱۱۰میلیارد تومان اعلام شد که ۷۸ میلیارد آن از طریق دستگاه‌های کارتخوان و باقیمانده آن پرداخت نقدی بوده است. در این گزارش ابعاد برگزاری سی امین دوره این نمایشگاه را مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

امروز برای شما نقد طراحی میز پذیرش در غرفه سازی را مورد بررسی قرار داده ایم که معمولا   اشکال و ترکیب رنگ‌های مبتکرانه و دکوراسیون به  ظاهر عجیب و غریب نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند و اغلب افراد را مجبور می‌کند وارد غرفه شما شوند.

کافی است عبارت «میز پذیرش» را به زبان بیاورید تا بسیاری از غرفه‌داران بلافاصله جعبه روکش‌دار چهارپایه را تصور کنند.

شروع کلام با بازدیدکننده غرفه شما در نمایشگاه یکی از مشکلات غرفه سازان و غرفه داران است؛ غرفه سازان جذابیت در کار و غرفه داران آموزش هایی لازم دارند که در این مقاله غرفه سازی به آن اشاره مینماییم با گروه ارشد اکسپوآرت همراه باشید

برای اینکه بخواهید با بازدیدکننده خود در غرفه ارتباط برقرار کنید و صحبت خود را شروع کنید از  جملاتی مثل چه سوالی دارید؟ کدام محصول ما را می‌خواهید بخرید؟ یا جملات مشابه به  هیچ عنوان استفاده نکنید و مستقیم سر اصل مطلب نروید، ابتدا اجازه بدهید بازدیدکننده کمی محصولات شما را مشاهده کند و پس از آن میتوانید سوالاتی که باعث میشود که بیشتر با هم آشنا شوید و بازدیدکننده را به صحبت کردن بیشتر ترغیب کنید.


حضور در یک نمایشگاه در قالب یک پروژه تعریف می‌شود. در این زمینه ضرورت حضور در نمایشگاه با درک کافی از موقعیت سازمان و شناخت لازم از کارکرد نمایشگاه مطرح می‌شود، پس از آن لازم است اهداف پروژه روشن و سپس برای اجرای این پروژه یک فرآیند نظام‌مند ترسیم شود که این فرآیند در نگاه کلی شامل ۵ بخش عمده است.

در این مقاله غرفه سازی به مدیریت غرفه که یکی از اثر بخش‌ترین کارها در فرایند جذب مخاطبان میباشد می‌پردازیم با ما همراه باشید


در این سال‌ها حضور اختصاصی و تخصصی نمایندگان ایرانی در نمایشگاه‌های خارج از کشور مورد توجه قرار گرفته و حضور ایران به عنوان  یکی از مشارکت‌کنندگان اصلی در تقویم نمایشگاهی بسیاری از کشورهای جهان نشان می‌دهد توجه و تمرکز بر فعالیت‌های نمایشگاهی در خارج از مرزهای کشورمان در کانون توجه مسئولان دولتی و خصوصی است.

ما ضمن معرفی عنوان‌های مهم نمایشگاهی خارجی، سطح مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی ایرانی را به صورت تخصصی در همه این رویدادها مورد بررسی قرار می‌دهیم. در گام نخست نگاهی داریم به دو رویداد بین‌المللی در زمینه صنعت ساختمان در روسیه که نخستین حضور نمایشگاهی ایران در سال ۱۳۹۶ در خارج از مرزها به شمار می‌رود.
هر سال در نیمه نخست آوریل (فروردین) سایت بزرگ و مدرن مسکو در روسیه میزبان فعالان صنعت ساختمان و کاشی و سرامیک در قالب دو رویداد تخصصی و بین‌المللی است.


اخبار غرفه سازی در نوروز

 ایران برخلاف بسیاری از کشورها در طول سال تعطیلات متعددی دارد. ایام نوروز، ماه مبارک رمضان و دهه محرم ازجمله روزهایی هستند که  متولیان صنعت نمایشگاهی، سایت‌ها را تعطیل می‌کنند 

این موضوع کم کار شدن غرفه سازان از چند منظر قابل بررسی است و البته نظرات مثبت و منفی بسیاری نیز درباره آن از سوی کارشناسان مطرح می‌شود.
پیش از این بارها در زمینه تاثیرات مثبت و منفی این تعطیلات صحبت کردیم و نکته جدیدی برای طرح وجود ندارد. اما امسال در روزهایی که صنعت نمایشگاهی کشورمان به شکل تمام و کمال در تعطیلات قرار داشت، برخی گروه‌های نمایشگاهی در خارج از مرزهای ایران، نبض حیات غرفه سازی را زنده نگه داشتند و اتفاقات خوبی را رقم زدند. 
رویدادهای مهمی در کشورهای مختلف کلید خوردند که ایران به‌عنوان یکی از مشارکت‌کنندگان اصلی در آنها حضور داشت و به ارائه کالا یا خدمات در غرفه های زیبا پرداخت. به‌عنوان یکی از نخستین گزارش‌های تخصصی نمایشگاهی در سال ۹۶ نگاهی می‌اندازیم به رویدادهای مهمی که در تعطیلات نوروز و اغلب با موضوع‌های فرهنگی، با حضور نمایندگان کشورمان برپا شده است.با این مقاله غرفه سازی «گروه ارشد اکسپوآرت» همراه باشید

در ادامه به 5 عدد  نقد و بررسی غرفه سازی و اخبار نمایشگاهی در نوروز 96 می‌پردازیم