غرفه سازی | غرفه سازی نمایشگاهی

گروه ارشد طراحی و نمایشگاهی اکسپوآرت -خدمات غرفه سازی نمایشگاهی در ایران و کشورهای اروپایی ، ترکیه ، دوبی ،عراق

غرفه سازی | غرفه سازی نمایشگاهی

گروه ارشد طراحی و نمایشگاهی اکسپوآرت -خدمات غرفه سازی نمایشگاهی در ایران و کشورهای اروپایی ، ترکیه ، دوبی ،عراق

غرفه سازی | غرفه سازی نمایشگاهی

یکی از مهمترین فعالیت ای هر بنگاه اقتصادی ترویج فروش یا sales promotion میباشد.درهمین رابطه شرکتها با حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی به این امر خطیر می پردازد. بدیهی است حضور قوی و توانمند در نمایشگاهها ضمن ایجاد تصویری مثبت در اذهان بازدید کنندگان موجب ارتقای سطح فروش می گردد. به همین منظور شرکتها با غرفه سازی و ایجاد فضای بصری شکیل در نمایشگاهها سعی در مطرح نمودن خود در فرمتی کاملا جذاب می نماید. در همین راستا گروه اکسپوآرت با بهره گیری از متخصصین خود در امور معماری و طراحی صنعتی و غرفه سازی خدمات حرفه ای خویش را ارایه می نماید.

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

مجددا کسب عنوان برترین غرفه توسط اکسپوآرت

غرفه سازی «گروه ارشد اکسپوآرت» در نمایشگاه خودرو تبریز با کسب عنوان برترین غرفه در این نمایشگاه شناخته شد.

 

کمی درباره نمایشگاه خودرو تبریز
 
نمایشگاه خودروی تبریز - ۷ تا ۱۰ مهر


در حال حاضر می‌توان گفت بعد از نمایشگاه بین‌المللی تهران، سایت تبریز بهترین سایت نمایشگاهی در کل کشور به شمار می‌آید که نمایشگاه ۲۰ ساله خودرو گواهی بر این مدعاست. در آخرین دوره این نمایشگاه حدود ۲۷۰ شرکت از استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، تهران، خراسان رضوی، اصفهان، البرز، مازندران، یزد، گلستان، اردبیل، زنجان و منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس به همراه نمایندگی‌هایی از کشورهای ترکیه، آلمان، اسپانیا، مالزی، چین، کره‌جنوبی، تایوان، بلاروس، کانادا و ژاپن، تولیدات و محصولات خود را به نمایش گذاشتند. انواع خودروهای سواری و سنگین، دستگاه‌های تعمیرگاهی، روغن موتور، فیلتر، انواع قطعات یدکی، کمپرسور، باتری، پیستون، سیستم‌های الکتریکی و ایمنی خودرو، لیفتراک، تایر و قطعات فولادی از محصولات به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه است.

بخش اول این مقاله غرفه سازی : مدیریت برگزاری نمایشگاه و غرفه سازی

بخش دوم این مقاله غرفه سازی : دستور العمل غرفه سازی در نمایشگاه

 

اهداف برگزاری غرفه سازی نمایشگاهی

           با بکار بردن روشهای بازاریابی هدفمند، روابط عمومی صحیح، مـدیریت و برنامـه ریـزیدرست، دست یابی به موقعیت بین المللی عالی و معرفی نمایشگاه در مقام یک رویداد مهـم درشاخه ای از صنعت می توان به این اهداف دست یافت. همچنین مدیریت نمایشگاه پیوسته باید به دنبال گرایشهای جدید و توسعه فنی نمایشگاه و خدمات مـرتبط بـا آن باشـد. و اقـدام بـه اهداف برگزاری برپایی نمایشگاههایی بنماید که در راستای اهداف صادراتی کشور و تقاضای مصـرف کننـدگان داخلی و خارجی باشد. 

هدف یک برگزار کننده نمایشگاه، سوددهی از محل برگزاری یک نمایشگاه موفـق اسـت.

تفاهمنامه مشترک فعالیت‌های نمایشگاهی


( کلید واژه ها : غرفه سازی در نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران - غرفه سازی در شهرک‌های صنعتی ایران - غرفه سازی نمایشگاهی)

گزارش «گروه ارشد اکسپوآرت» از امضای تفاهمنامه مشترک میان سایت تهران و شهرک‌های صنعتی ایران و غرفه سازی در آن

برگزاری کارگاه‌های آموزشی در غرفه نمایشگاهی

در سری مقالات آموزشی گروه ارشد اکسپوآرت درباره غرفه سازی تا امروز مطالب مختلفی نوشته‌ایم اما این‌بار بخش مهم اطلاعاتی که باید درباره غرفه سازی نمایشگاهی بدانید و آن این است ؛ از حاشیه‌های مهم غرفه نمایشگاهی شما، کارگاه‌های آموزشی در غرفه هستند که بسیاری از بازدیدکنندگان آنها را نمی‌شناسند و بی‌توجه از کنارشان عبور می‌کنند، این در حالی است که کارگاه‌های آموزشی در غرفه نمایشگاهی یکی از فرصت‌های طلایی برای رشد و توسعه آگاهی است.

آیا میدانید چگونه باید بودجه غرفه سازی را تعیین کنیم؟


غرفه سازی در نمایشگاه‌های تخصصی بین‌المللی


نمایشگاه اختصاصی ایران در رم ایتالیا از تاریخ ۲تا ۶ آذر، نمایشگاه اختصاصی ایران در نایروبی کنیا از تاریخ ۱۵ تا ۱۸ بهمن، نمایشگاه اختصاصی ایران در مسقط عمان از تاریخ ۴ تا ۸ بهمن انجام میشود . اکسپوآرت آماده پذیرش غرفه سازی در این نمایشگاه ها خواهد بود .

بیشتر شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌های داخلی از کشورهای عمان، عراق، روسیه و آلمان هستند. نگاهی به تقویم نمایشگاهی سال ۹۵ نشان می‌دهد براساس جدول زمانبندی برگزاری رویدادهای امسال، ۱۰ عنوان نمایشگاه بین‌المللی در سال جاری در ۳بخش اختصاصی، تخصصی و بازرگانی برگزار می‌شود.

در بخش اول  در مورد  مدیریت برگزاری نمایشگاهو غرفه سازی صحبت نمودیم . در بخش دوم توضیحاتی در مورد چگونگی نحوه مشارکت در  نمایشگاه 
به شما خوانندگان محترم گروه ارشد اکسپوآرت توضیح خواهیم داد . 

 

چگونگی نحوه مشارکت در  نمایشگاه

انتخاب نمایشگاه   

   

از آنجائیکه نمایشگاهها در اجرای بسـیاری از اسـتراتژیهای شـرکت مفیـد هسـتند، نحـوهانتخاب و تصمیم گیری صحیح در خصوص حضور و یا عدم حضور در نمایشگاهاهمیت بیشتری پیدا می کند. برایند انتخاب صحیح می تواند شرکت را در تصمیم گیریهای آتی یاری نماید .  

نتایج حاصل از حضور در نمایشگاه  میتواند در چگونگی راه اندازی خط تولید محصـول جدیـد ،افتتاح و کسب بازارهای جدید، بهبود روابط با مشـتریان، حفـظ بـازار و حضـور در عرصـه هـای  بین المللی و شناساندن محصول جدید تولید نشده و . . . ، نقش موثری را ایفا نمـوده و موجـباخذ یک تصمیم کلیدی در شرکت گردد. بنابراین هر قدر به اطلاعات مربوط به کیفیت و کمیت یک نمایشگاهبیشتر دسترسی پیدا کنیم تصمیم گیـری دقیقتـر خواهـد شـد. در صـورت عـدمدسترسی کافی به اطلاعات مورد نیاز ممکن است به این نتیحه برسیم که ابتدا نمایشگاهرا برای سال اول مورد بازدید و ارزیابی قرار داده و سپس از نتایج بدسـت آمـده در خصـوص حضـور دردوره های بعدی تصمیم گیری نمائیم. ولی قبل از آنکه اقدام به جمع آوری اطلاعـات نمـاییم لازماست ببینیم شرکت ما در غالب کدام دسته از مشارکت کنندگان قرار می گیرد و یـا بـه عبـارتیچه دیدگاه و هدفی برای ما از اهمیت بیشتر برخوردار است و سپس بـر اسـاس آن بـه بررسـیاطلاعات بدست آمده بپردازیم.  

 

 انواع مشارکت کنندگان  

     تحلیل گروهای غرفه دار زیر نشان می دهد که روشها، اهـداف و اولویتهـای متفـاوتی وجـوددارند که انواع غرفه داران مختلف را مشخص  میکند : 

  1. غرفه دارانی با مهارت فروش 
  2. مدیرانی با سیاست برقراری ارتباط
  3. نمایندگانی با سیاست رقابتی
  4. غرفه داران ترکیبی
  5. غرفه داران منطقه ای

غرفه سازی

     انتخاب نوع غرفه و نحـوه سـاخت غرفـه در برقـراری ارتبـاط صـحیح بـا مشـتریان بسـیارتأثیرگذار است که البته با توجه به سیاست های شرکت و بودجـه اختصـاص یافتـه مـی بایسـتبهترین گزینه را انتخاب نمود .